Er du blevet ringet op?

Lungeforeningen har igangsat forskellige aktiviteter for at samle penge ind til det vigtige arbejde

Er du blevet ringet op?

Lungeforeningen ringer med jævne mellemrum til folk, der har responderet på vores annoncering på sociale medier og som har givet tilladelse til at kontakt. Det gør vi for at bede flere om at blive medlem af Lungeforeningen. Medlemmerne er med til at støtte forskningen, oplysningsaktiviteter og vores generelle arbejde for sundere lunger.

Vi ringer også til eksisterende medlemmer for at sikre os, at medlemmerne er tilfredse med deres medlemskab af Lungeforeningen og for at høre, om de kunne være interesserede i at øge deres støtte.

Derudover ringer vi også til tidligere medlemmer af Lungeforeningen for at høre, om de kunne være interesserede i at blive medlem igen.

Vi samarbejder med det eksterne telemarketingfirma. The Call Company, som ringer ud på vegne af Lungeforeningen og som følger de etiske retningslinjer for branchen. The Call Company gennemfører alle samtaler på en høflig og respektfuld måde.

Læs mere om vores samarbejdspartner The Call Company

Vi ringer fra

telefonnummer 82 13 87 02 eller 32 22 65 73

Er det sikkert at udlevere personlige oplysninger?

Du vil som hovedregel blive tilbudt at oprette en Betalingsservice-aftale (Nets) eller en MobilePay- aftale med det samme. På den måde får Lungeforeningen mulighed for at spare på administrationsudgifterne, og så mange penge som muligt går til arbejdet for sundere lunger.

For at oprette en Betalingsservice-aftale er det nødvendigt at oplyse registrerings- og kontonummer samt CPR-nummer, så Betalingsservice kan se, hvilken konto pengene skal trækkes fra.

Det er normal praksis at bede om registrerings- og kontooplysninger samt cpr-nummer i telefonen for at tilmelde et støttemedlemskab til Betalingsservice – en praksis som mange humanitære organisationer i dag benytter. Disse oplysninger kan ikke misbruges. Du kan til en hver tid stoppe dit bidrag via din bank eller via Lungeforeningen, hvis du ikke længere ønsker at fortsætte din støtte.

Vi følger retningslinjerne

Lungeforeningen er medlem af ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes Brancheforening) og følger branchens indsamlingsetiske retningslinjer.
Indsamlingsetiske retningslinjer for medlemmer af ISOBRO

Kontakt

Vil du vide mere, har du spørgsmål, eller ønsker du at klage, er du velkommen til at kontakte Senior Engagement Manager, Tina Sand Knudsen, på tsk@lunge.dk eller kontakte medlemsservice på telefon 60 37 73 13 eller medlem@lunge.dk. Åbningstiden er kl. 10-15 mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Torsdage kl. 10 – 18.